В данной статье рассмотрены проблемы повышения конкурентоспособности пред-приятий индустрии гостеприимства на внутренних и внешних рынках с помощью внедрения информационных технологий. Показана система управления продажами отеля, расс-мотрен модуль ART (Automated Request Tools), позволяющий потенциальным клиентам отеля в режиме реального времени бронировать номера, а также внедрение компьютерных 3D-туров для заочного знакомства с гостиницей.
Бұл мақалада ақпараттық технологияларды енгізу арқылы ішкі және сыртқы нарық-тарда туристік кәсіпорындардың бәсекеге қабілеттілігін арттыру мәселелері қаралды. Қонақ үйді сатуды басқару жүйесі көрсетіліп, қонақүйдің әлуетті клиенттеріне нақты уақыт тәртібінде нөмірлерді жазып алуға, сондай-ақ қонақ үймен терең танысу үшін компьютерлік 3D-турлар енгізуге мүмкіндік беретін ART (Automated Request Tools) модулі қарастырылған.
In this article, the problems of increasing the competitiveness of tourist enterprises in the domestic and foreign markets with the help of the introduction of automated information technologies are considered. The hotel sales management system is shown, the ART (Automated Request Tools) module is considered, which allows potential clients of the hotel to book numbers in real time, as well as the introduction of computer 3D tours for an in-depth acquaintance with the hotel. With the help of AIT, the competitiveness of tourism enterprises is increasing.