Modernization of the professional education in Kazakhstan is application of international experience. Integration into the global educational space is practical value of developing competitiveness and openness of the education system.
The novelty of research is implementation of the international experience of professional education of Closing designers in Art’s universities of Kazakhstan. The key points will disclose the current reform’s stage in higher professional school of the Republic of Kazakhstan. The conclusions will reveal the modernization of educational process in universities will present set new requirements for innovative update of its organization, content and methodic.
Қазаңстандагы жаңғыртумен қатар кәсіптік білім беру халықаралық тәжірибені қол- дану болып табылады. Әлемдік білім беру жүйесіне бәсекелестікті қабілетті ашық түрдегі дамытудың тәжірбиелік құндылығы.
Зерттеудің жаңалығы Қазақстанның өнердегі жоғары оқуорындарында киім жобалау- шылардың кәсіби білім берудің халықаралық тәжірибесін енгізу болып табылады. Мұндағы негізгі ережелер Қазақстанның жоғары кәсіби мектептеріндегі реформалардың ағымды ке- зеңін ашады. Қорыта келе жоғары оқу орындарында білім беру процесін жаңғыртуды анық- тауға мүмкіндік беретін және оның ұйымдастырылуы инновациялық жаңартылуының, мазмұны мен әдістемесіне қойылатын жаңа талаптарды ұсынады.
Модернизацией профессионального образования в Казахстане является применение международного опыта. Практическая ценность развития конкурентоспособности и открытости системы образования обусловлена интеграцией в мировое образовательное пространство.
Новизной исследования является внедрение международного опыта в профессиональное образование проектировщиков одежды в вузах искусства Казахстана. Текущий этап реформ в высшей профессиональной школе Казахстана будет раскрыт в основных положениях статьи. Модернизация образовательного процесса в вузах и новые требования к инновационному обновлению его организации, содержанию и методике содержат выводы.